MusicPlaylist

Sunday, March 15, 2009

Hari sepi ku dan harapan esok

Malam ku sepi tanpa dia di sisi. Ku lalui malam ku di tempat ini tanpa seorang teman. Tiada apa yang mampu ku lakukan untuk menghilangkan kesepian ini. Rinduku pada si dia semakin hari semakin dalam. Namun apabila ku cuba menyelami perasaan itu, terasa hambar dan tawar. Tidak seperti dulu saat dia sentiasa hadir disisi raga ku.

Dalam semua kerinduan ini, ku juga mengharapkan orang yang ku anggap abang hadir menemani aku. cukup untuk ku melempiaskan semua kerinduan ku padanya walau hanya seketika. Namun ku tahu semua itu hanya tinggal janji yang telah terhapus ditelan masa dan kebuntuan. Kepentingan diri mengatasi segalanya. Ku hormati tiap keputusannya. Siapalah aku jika dibandingkan dengan keluarganya. Aku hanya insan yang dahagakan kasih seorang abang. Seorang kawan. Seorang teman untuk ku bicarakan diriku dan kisah duniawi.

Apa pun yang berlaku, ku hanya mampu berharap agar hari esok dapat menjanjikan sesuatu yang elok bagi ku. Namun jika hari esok serupa dengan hari ini dan seterusnya, akan aku menghitung hari ku sebelum aku bertolak ke tempat baru dimana akan ku mulakan satu kehidupan baru yang lebih mencabar.

No comments:

Post a Comment